Cíle
- Pomoci uživateli zvládat ty úkony, na které by stačil sám, kdyby mu v tom nebránilo postižení či nemoc, se snahou o udržení nejvyšší možné míry jeho soběstačnosti a zachování jeho životního stylu.
- Aktivizovat uživatele, napomáhat mu v integraci do běžné společnosti.
- Podpora zdravých vztahů uživatele (rodinných, přátelských – stávajících i nových).
- Napomáhat v uspokojování základních životních fyzických i psychických potřeb uživatele nejen v jeho přirozeném prostředí.
- Pomoci a podpořit uživatele při využívání veřejných služeb.
Poskytujeme sociální službu v rozsahu základních činností stanovených zákonem o sociálních službách, mezi něž patří
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
- poskytnutí ubytování, jde-li o pobytovou formu služby,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- sociálně terapeutické činnosti,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti.
V případě potřeby je dostupná domácí zdravotní péče poskytovaná registrovanými všeobecnými sestrami na doporučení lékaře, tato služba je hrazena ze zdravotního pojištění.
Zásady
- Zachování lidské důstojnosti uživatele služeb bez ohledu na situaci, ve které se nachází – při výběru pracovníků a dalším vzdělávání klademe velký důraz na jejich schopnosti uplatňovat etické zásady organizace.
- Zachování mlčenlivosti – svěřené údaje chráníme před jejich zneužitím.
- Respektování práv uživatele a ochrana jeho soukromí – snížená soběstačnost a nezbytnost podpory jinou osobou může vyvolat obavy z omezování vlastních práv uživatele.
- Respektování uživatelova názoru i přesvědčení a uplatnění jeho vlastní vůle, partnerský přístup – při poskytování osobní asistence je přístup pracovníků založen na partnerském vztahu s uživatelem; podporujeme jeho aktivní spoluúčast na formulování svých přání a potřeb.
- Individuální přístup k potřebám uživatele služeb – každý člověk je jedinečný ve svých potřebách. Při vyjednávání o poskytování osobní asistence máme vždy na zřeteli priority uživatele.
- Podpora nezávislosti uživatele a převzetí odpovědnosti za vlastní život – služby uživatelům poskytujeme v míře odpovídající jejich soběstačnosti.
- Pružné reagování na aktuální potřeby uživatele – průběžně sledujeme veškeré změny u uživatele, které mohou mít vliv na jeho aktuální potřeby a průběh služby.
- Zachování nestrannosti k rodinným vztahům uživatele – pracovníci vystupují v kontaktu s uživatelem tak, aby nenarušovali vztahy v jeho rodině, s přáteli, sousedy apod.